Des de la Sindicatura de Greuges de Barcelona lamentem la pèrdua de quatre persones a la nostra ciutat, dues d’elles menors d’edat, en un incendi que ha tingut lloc avui en un local amb ús d’habitatge a la plaça Tetuan. Volem expressar tot el nostre suport als familiars i amistats de les víctimes, i el nostre agraïment al treball de les vuit dotacions de Bombers de Barcelona que hi han treballat, juntament amb les unitats de la Guàrdia Urbana i del Servei d’Emergències Mèdiques (SEM), així com altres serveis municipals que havien actuat amb anterioritat, com el CUES o el SISFAM.

Ens trobem davant d’una situació que aplega diverses condicions de complexitat extrema: col·lectiu vulnerabilitzat; pobresa estructural; infrahabitatge, o pobresa energètica, entre altres. Volem recordar que no es tracta d’un context aïllat i puntual, sinó que és una circumstància que és visible en diversos punts de la ciutat i que requereix un abordatge integral de les problemàtiques per part de totes les administracions implicades.

El tràgic incident d’avui torna a deixar palès que el dret a un habitatge digne i el dret als subministraments bàsics han de ser accessibles per a totes les persones. Per aquest motiu, des de la Sindicatura de Greuges de Barcelona reclamem accions decidides per garantir el compliment dels drets humans de proximitat, i insistim en la col·laboració entre totes les administracions involucrades amb l’objectiu de salvaguardar els drets bàsics de les persones.