La Sindicatura lamenta la mort d’una dona de vint anys per la caiguda d’una palmera i envia una abraçada d’escalf i condol a la seva família

En una resolució de febrer del 2023, la Sindicatura ja va dirigir-se a l’Institut Municipal de Parcs i Jardins per proposar que valorés escurçar el període de dos anys establert per fer la revisió de l’arbrat de la ciutat, amb l’objectiu de minimitzar qualsevol risc per a la ciutadania

La Sindicatura de Greuges de Barcelona ha obert una actuació d’ofici per rebre informació de l’Ajuntament sobre en quin nivell d’avaluació es trobava la palmera que ha caigut a la plaça Emili Vendrell, i que ha provocat una víctima mortal, així com quan es va fer l’última revisió d’aquest arbre.

La Sindicatura ja va proposar més freqüència en les revisions de l’arbrat

La defensoria de la ciutadania barcelonina ja va mostrar la seva preocupació per la gestió de l’arbrat de la ciutat en una resolució del passat mes de febrer de 2023. Davant la situació de canvi climàtic i els conseqüents fenòmens meteorològics que poden ocasionar greus danys, la Sindicatura ja va plantejar a l’Institut Municipal de Parcs i Jardins la conveniència d’escurçar el període establert per fer la revisió de l’estat dels arbres de la ciutat, amb l’objectiu de prevenir qualsevol risc per a la ciutadania.

Com s’avalua el risc de l’arbrat?

En la resposta de la Gerència de Medi Ambient i Serveis Urbans i l’Institut Municipal de Parcs i Jardins a la resolució de la Sindicatura de Greuges de Barcelona, va detallar-se el funcionament del Pla de Gestió de Risc d’Arbrat.

Aquest protocol estableix que tots els arbres i palmeres de Barcelona estan inclosos en un Primer Nivell d’Avaluació i es revisen cada dos anys. D’altra banda, aquells arbres i palmeres que, per les seves dimensions, peculiaritat botànica, mida o defecte, tenen una diagnosi difícil d’executar, formen part del Segon Nivell d’Avaluació. En aquesta segona escala d’arbres i palmeres, es du a terme una revisió amb caràcter anual.

Amb aquesta informació, la Sindicatura de Greuges de Barcelona ha obert una actuació d’ofici per esbrinar en quin nivell d’avaluació es trobava la palmera caiguda ahir a la plaça d’Emili Vendrell, i quina és la data de la darrera revisió.