Les defensories i institucions de l’Uruguai han acollit amb gran interès les propostes de la Sindicatura, que va posar el focus en el dret a la ciutat i els drets humans de proximitat

El síndic de greuges de Barcelona, va intervenir a les jornades “El rol de las defensorías locales en la agenda de los derechos”, organitzades per la Defensoria de Vecinos y Vecinas de Montevideo. En aquestes jornades van participar representants de diferents institucions i es va fer un debat sobre el rol de les sindicatures i el seu paper en els processos de participació ciutadana.

Aprofitant la visita, el síndic també va visitar diferents governs departamentals (com Canelones i Maldonado), interessats en crear sindicatures municipals. En aquestes reunions, es va explicar la importància que tenen aquestes institucions en la defensa dels drets humans de proximitat.

La Sindicatura de Greuges de Barcelona, un referent internacional

En els dos anys de mandat, el síndic de greuges de Barcelona, David Bondia, ja ha visitat Uruguai, Colòmbia, Mèxic i El Salvador, on el projecte de la Sindicatura de Barcelona de l’enfocament del treball per drets i les accions de proximitat al territori han aixecat molt d’interès.

Fa unes setmanes, la sindicatura de greuges de Barcelona va acollir una persona de la Defensoria de Vecinos y Vecinas de Montevideo, on durant dues setmanes, va intercanviar experiències en l’àmbit local. Aquesta activitat també ha aixecat interès a altres defensories que formen part d’AGOL (Aliança Global d’Ombudspersons Locals), que durant el 2024 visitaran Barcelona.