Durant aquesta setmana de tancament de novembre i inici de desembre, la defensoria de la ciutadania barcelonina ha dut a terme dues noves accions a diferents territoris: La Sindicatura, a prop teu als barris de muntanya (Vallvidrera, Tibidabo i les Planes) i La Sindicatura, a peu de carrer a la Marina de Port i la Marina del Prat Vermell.

La Sindicatura, a prop teu als barris de muntanya

El Casal de Barri de Can Rectoret ha acollit una nova sessió de La Sindicatura, a prop teu, després que la Sindicatura de Greuges de Barcelona ja visités a peu de carrer les problemàtiques dels barris de muntanya el darrer mes de febrer. La Sindicatura, a prop teu és una audiència del síndic, David Bondia, i l’adjunta, Eva Garcia Chueca, als diferents barris de la ciutat, amb l’objectiu de presentar la institució a la ciutadania i que aquesta plantegi els reclams més destacats. L’acte va ser moderat per la periodista Carme Rocamora.

Algunes de les queixes veïnals han posat de manifest els problemes de planejament urbanístic, la pavimentació dels carrers o la canalització de les aigües. El veïnat també ha denunciat el procediment de neteja dels boscos i la gestió forestal del Parc de Collserola, ja que ha exposat la seva preocupació per possibles incendis futurs.

Finalment, la ciutadania ha reivindicat la preservació del patrimoni arquitectònic de la zona, sobretot l’edifici del Sanatori, i ha insistit en una reclamació històrica dels barris de muntanya: la millora del transport públic. No comparteixen la proposta municipal del bus a demanda, i exposen que el necessari és una millora dels horaris i de les freqüències de pas dels autobusos que ja recorren els barris de muntanya.

Durant aquesta setmana també ha tingut lloc una nova edició de La Sindicatura, a peu de carrer. En aquest cas, als barris de la Marina de Port i la Marina del Prat Vermell. Aquesta iniciativa consta d’una passejada pels diferents barris de la ciutat, acompanyades de representants dels moviments veïnals, sectorials, educatius, etc. Posteriorment, la Sindicatura trasllada els reclams rebuts a la Gerència de Districte i a l’àmbit polític corresponent.

La jornada ha començat amb una reunió amb La Marina, un projecte comunitari i de proximitat que va més enllà d’un mitjà de comunicació. La Marina compta amb una tirada de 6.000 exemplars mensuals i és el periòdic gratuït de referència a la zona. Alhora també té la versió digital i una emissora de ràdio (102.5 FM), en funcionament des de l’any 1988.

L’A peu de carrer ha continuat amb una visita a dues zones de l’espai públic on es practica esport a l’aire lliure: el tenis taula a la plaça de Sant Cristòfol i l’skatepark a la plaça del Moviment Obrer. En la primera de les ubicacions, han estat uns esportistes jubilats qui han recuperat i mantingut l’espai de tenis taula durant els darrers mesos.

Tot seguit, l’equip de la Sindicatura s’ha desplaçat a l’Escola Bressol Somriures, gestionada per la cooperativa Suara. Es tracta d’una escola bressol situada dins de Mercabarna i que ofereix servei als pares i mares que hi treballen. Per acabar, s’ha visitat l’Espai Jove La Bàscula, un equipament municipal de la Marina que dóna resposta a les necessitats i inquietuds dels adolescents i joves del barri, així com les instal·lacions esportives ubicades en el mateix complex.