Comissió de reparació per a víctimes de violència sexual en la infància, adolescència i joventut a les escoles de Barcelona

La Sindicatura de Greuges de Barcelona ha impulsat la creació d’una comissió de reparació per persones supervivents de violència sexual a les escoles de Barcelona. Aquí t’expliquem què és, qui la conforma i com accedir al procés que ofereix.

Accés

Telèfon i Whatsapp

Horari d’atenció:
dilluns a dijous de 8 a 18h
Divendres de 8 a 14h

Correu electrònic

Enviar correu a:
comissio.reparacio@sindicatura.barcelona

Presencialment

Seu de la Sindicatura
Ronda de Sant Pau 45, 3a planta
(concertar cita prèvia mitjançant el telèfon 678 46 99 36)

Quins són els objectius de la Comissió?

La Comissió de reparació té un triple objectiu:

Escolta activa

Proporcionar un espai institucional d’escolta activa, que permeti identificar els mecanismes de reparació del dany adients.

Acte de reparació

Impulsar la celebració d’un acte de reparació, a porta tancada, amb les institucions responsables, que serveixi per reconèixer el dany i demanar perdó.

Millora de la prevenció

Nodrir una reflexió sobre com millorar la prevenció d’aquests tipus de fets.

Aquest mecanisme està enfocat a oferir una resposta institucional a les víctimes davant de casos prescrits de violència sexual.

Qui forma la Comissió de reparació?

La comissió de reparació està formada per tres persones i és recolzada per un grup assessor, coordinats per la Sindicatura de Greuges de Barcelona.

Les tres persones que conformen la Comissió són professionals expertes en violències que participen en l’acompanyament i escolta a les persones que volen participar en el procés. En formen part:

Mentrestant, el grup assessor dona acompanyament al treball de la Comissió. En formen part:

• Vicky Bernadet, de la Fundació Vicky Bernadet
  • Margarida Troguet, Presidenta de la Comissió Especial de l’Aula del Teatre de Lleida
  • Un representant de la Sindicatura de Greuges de Catalunya

Com és el procés quan contacto amb la Comissió de reparació?

Les persones supervivents que estiguin interessades, podran contactar per telèfon, Whatsapp o email. Una persona de referència les atendrà i oferirà un espai d’escolta activa, resolent dubtes sobre el procés i obrint la possibilitat a participar o no segons s’estimi oportú.

Si la persona prefereix no participar en el procés de la Comissió de reparació, es compartiran els recursos disponibles i sempre pot tornar a contactar més endavant si ho desitja.

Per contra, si opta per participar, realitzarà una entrevista privada amb professionals expertes en violències de la Comissió, que oferiran un espai d’escolta activa al temps que serviran per explorar quin tipus de reparació és adient per cada participant.

El resultat d’aquest exercici es compartirà de manera anònima amb a l’Ajuntament de Barcelona i el Consorci d’Educació de Barcelona per tal d’explorar de quina forma poden donar resposta a les demandes de reparació del dany expressades per les persones supervivents i millorar la prevenció i actuació davant de casos semblants en el futur.